POLITYKA PRYWATNOŚCI
KAMHome Sp. z o.o. przywiązuje bardzo dużą wagę do przejrzystości działania i ceni podstawowe prawo każdego człowieka do zachowania prywatności. Gwarancja poufności i ochrony Państwa danych jest dla Nas bardzo ważna, dlatego dokładamy wszelkich starań, aby przyjęte zasady przetwarzania danych osobowych odbywały się zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, jak również z poszanowaniem podstawowych praw i wolności osób fizycznych oraz zapewniały poufność i należyte bezpieczeństwo.
Celem niniejszej Polityki prywatności, zwaną dalej „Polityką” jest poinformowanie Państwa o kwestiach związanych z przetwarzaniem danych osobowych oraz ochroną prywatności w związku z korzystaniem z serwisu i innych usług KAMHome Sp. z o.o. W jasny i przejrzysty sposób dowiedzą się Państwo o swoich prawach oraz celach przetwarzania danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się także z „Polityką plików cookies”, z treści której dowiecie się Państwo, jak wykorzystujemy „ciasteczka” i podobne technologie śledzenia.
Zwroty i wyrażenia użyte w niniejszej Polityce mają następujące znaczenie:
-
RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
-
Administrator – w rozumieniu art. 4 pkt 7 RODO oznacza Administratora danych, a więc podmiot, który samodzielnie lub wspólnie z innymi ustala cele i sposoby przetwarzania danych osobowych. Administratorem Państwa danych osobowych jest KAMHome Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi.
-
Przetwarzanie – w rozumieniu art. 4 pkt 2 RODO oznacza operację lub zestaw operacji wykonywanych na danych osobowych lub zestawach danych osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany, taką jak zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie.
-
Dane osobowe – w rozumieniu art. 4 pkt 1 RODO oznaczają wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”); możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować.
Czasami aktualizujemy Politykę, dlatego zalecamy odwiedzać tę stronę regularnie, żeby być zawsze na bieżąco. Jeśli aktualizacja będzie miała istotny wpływ na przetwarzanie Państwa danych osobowych, powiadomimy Państwa o zmianach przed podjęciem jakichkolwiek nowych działań.
-
INFORMACJE DOTYCZĄCE ADMINISTRATORA
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w ramach Serwisu https://kamhome.pl/ jest KAMHome Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi przy ul. Gen. J. Dąbrowskiego 17A, 93-177 Łódź, NIP: 7292732971, REGON: 385263474, adres e-mail: iod@kamhome.pl, zwany dalej: „Administratorem”.
W sprawach dotyczących ochrony danych osobowych prosimy o kontakt z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: biuro@kamhome.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora z dopiskiem „Ochrona danych”.
-
SPOSÓB POZYSKIWANIA DANYCH
Dane osobowe pozyskujemy bezpośrednio od osób, których dane dotyczą w trakcie kontaktu telefonicznego, wysyłki wiadomości e-mail, formularza kontaktowego, zakładania konta w Portalu Mieszkańca, wysyłki wiadomości za pośrednictwem social media, takich jak Facebook lub kontaktu osobistego w siedzibie KAMHome Sp. z o.o.
-
DOBROWOLNOŚĆ PRZEKAZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Korzystanie z Serwisu oraz podanie danych osobowych przez osoby odwiedzające Serwis jest dobrowolne. Należy pamiętać, że w niektórych przypadkach podanie danych osobowych jest niezbędne do prawidłowej realizacji oferowanych przez nas usług.
-
KORZYSTANIE Z SERWISU
Gdy korzystacie Państwo z Serwisu, Państwa dane osobowe (w tym adres IP lub inne identyfikatory oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookies, czy innych podobnych technologii) przetwarzane są przez KAMHome Sp. z o.o.:
-
w celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu analiz aktywności Użytkowników, a także ich preferencji w celu poprawy stosowanych funkcjonalności i świadczonych usług;
-
w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
-
CELE I PODSTAWY PRAWNE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
-
Przetwarzanie danych osobowych osób, objętych monitoringiem wizyjnym:
Celem przetwarzania Państwa danych osobowych jest:
-
-
realizacja działań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa,
-
identyfikacja osób przebywających w obszarze działalności Administratora,
-
zapewnienie bezpieczeństwa mienia znajdującego się na terenie zarządzanych nieruchomości,
-
ewentualne ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń w przypadku ich zaistnienia –
-
na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO oraz art. 222 § 1 Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy.
-
Przetwarzanie danych osobowych Użytkowników Portalu Mieszkańca:
Dane osobowe Użytkowników są przetwarzane w celach:
-
-
-
obsługi konta Użytkownika na Portalu Mieszkańca – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO w związku z akceptacją Regulaminu Portalu Mieszkańca https://iok.kamhome.pl/content/InetObsKontr/regulamin-serwisu;
-
ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora danych – art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
-
-
-
Przetwarzanie danych osobowych, osób kontaktujących się z KAMHome Sp. z o.o. za pomocą formularza kontaktowego:
-
w celu udzielenia odpowiedzi na skierowane przez Państwa zapytanie z wykorzystaniem danych kontaktowych podanych w formularzu – realizacja naszego prawnie uzasadnionego interesu w postaci udzielenia odpowiedzi na skierowane do nas zapytanie, a więc na podstawie – art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
-
ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora danych – art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
-
Przetwarzanie danych osobowych kandydatów do pracy:
-
realizacji procesu rekrutacyjnego – art. 6 ust. 1 lit. b RODO – uprawnienie do żądania danych niezbędnych do podjęcia działań przed zawarciem umowy w zakresie wskazanym w art. 221 Kodeksu Pracy;
-
realizacji procesu rekrutacyjnego – art. 6 ust. 1 lit. a RODO – zgoda na przetwarzanie danych osobowych, która w każdym czasie może być odwołana (dotyczy danych wykraczających poza zakres wskazany w art. 221 Kodeksu Pracy);
-
realizacji procesu rekrutacyjnego – art. 6 ust. 1 lit. a RODO – w przypadku wyrażenia odpowiedniej zgody również w celu prowadzenia przyszłych procesów rekrutacyjnych;
-
ustalenia, dochodzenia oraz zabezpieczenia ewentualnych roszczeń oraz obrony przed tymi roszczeniami, związanymi z realizacją procesu rekrutacyjnego – art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
Państwa dane osobowe są przetwarzane w następujących celach:
-
-
-
podjęcia działań związanych z Państwa żądaniem – czyli odpowiedzi na zadane pytanie, w tym o przedstawienie warunków współpracy, dążących do zawarcia umowy – w przypadku osób fizycznych, osób fizycznych wykonujących działalność gospodarczą we własnym imieniu oraz wspólników spółek osobowych – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą przed zawarciem umowy i późniejszą jej realizacją – art. 6 ust. 1 lit. b RODO; w przypadku pracowników lub współpracowników Kontrahenta – art. 6 ust. 1 lit. f RODO – kontakt w celu zawarcia i realizacji przedmiotu umowy;
-
wypełnienia ciążących na Administratorze obowiązków prawnych, w przypadku zawarcia umowy z KAMHome Sp. z o.o. – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
-
ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora danych – art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
-
-
-
Przetwarzanie danych osobowych właścicieli lokali:
Państwa dane osobowe są przetwarzane w następujących celach:
-
-
-
ewidencjowania teczek lokali, ich właścicieli i współwłaścicieli; prowadzenie i archiwizacja kart do głosowania uchwał oraz uchwał; realizacja czynności związanych ze zmianą właścicieli lokali w zakresie niezbędnym do spełnienia wymagań na gruncie obowiązujących przepisów prawa – art. 6 ust. 1 lit. c RODO – Ustawa z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali; Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach; Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
-
prowadzenie korespondencji drogą e-mail oraz rozmów telefoniczych z Właścicielami lokali w ramach zarządcy nieruchomościami – art. 6 ust. 1 lit. f RODO – umożliwienie Właścicielom lokali kontaktu z Administratorem za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej;
-
realizacja ciążących na Administratorze obowiązków w ramach prowadzenia dokumentacji finansowo-księgowej – art. 6 ust. 1 lit. c RODO – Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości; Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa;
-
ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora danych – art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
-
-
-
OKRES PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Okres retencji danych osobowych uzależniony jest od realizacji powyżej wskazanych celów przetwarzania. W zależności od podstawy prawnej przetwarzania będzie to odpowiednio:
-
Monitoring wizyjny – Administrator przechowuje nagrania nie dłużej, niż 3 miesiące od dnia nagrania.
-
Portal Mieszkańca – dane osobowe będą przechowywane do momentu złożenie KAMHome Sp. z o.o. stosownego oświadczenia o rezygnacji zgodnie z regulaminem. Dane osobowe mogą być przetwarzane dla zabezpieczenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami prze okres wymagany obowiązującymi przepisami prawa.
-
Kontrahenci oraz klienci – dane osobowe będą przechowywane przez okres obowiązywania umowy/zlecenia; dane osobowe zawarte w umowie/zleceniu będę przetwarzane przez okres wynikający z obowiązujących przepisów prawa, m.in. przepisów podatkowych oraz sprawozdawczości finansowej – 5 lat – licząc od początku roku następującego po roku obrotowym: art. 86 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa, art. 74 ust. 2 Ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości.
-
Dane osobowe mogą być przetwarzane dla zabezpieczenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami prze okres wymagany obowiązującymi przepisami prawa.
-
Rekrutacja – dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do prowadzenia procesu rekrutacyjnego – maksymalnie 3 miesiące, licząc od dnia jego zakończenia, w przypadku wyrażenia odpowiedniej zgody w celu prowadzenia przyszłych procesów rekrutacyjnych, dane osobowe będą przechowywane przez okres maksymalnie 12 miesięcy.
-
Formularz kontaktowy – dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi na zadane za pośrednictwem formularza kontaktowego pytanie. Dane osobowe mogą być również w adekwatnym zakresie, pozostawione i przetwarzane przez Administratora dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń do momentu ich przedawnienia, przez okres wymagany przepisami prawa.
-
Dane Właścicieli lokali – dokumentacja techniczna jest przechowywana przez cały okres użytkowania danej nieruchomości – Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane; dokumentacja finansowo-księgowa jest przechowywana przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym została rozliczona transakcja; sprawozdania finansowe są przechowywane trwale, prze okres istnienia wspólnoty mieszkaniowej. Dane osobowe Członków Wspólnoty Mieszkaniowej będą przechowywane przez czas trwania członkostwa we Wspólnocie Mieszkaniowej, a następnie przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń na mocy obowiązujących przepisów prawa.
-
PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ
Każda osoba, której dane dotyczą posiada prawo do:
-
art. 15 RODO „Prawo dostępu do treści swoich danych” – prawo do potwierdzenia, czy Państwa dane osobowe są przetwarzane, jeżeli ma to miejsce – do dostępu do Państwa danych oraz pozyskania ich kopii;
-
art. 16 RODO „Prawo do sprostowania danych” – prawo do wniosku o sprostowanie danych osobowych oraz ich uzupełnienia;
-
art. 17 RODO „Prawo do usunięcia danych osobowych” – prawo przysługuje w sytuacjach, gdy zachodzi jedna z poniższych przesłanek:
-
dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane;
-
osoba, której dane dotyczą, cofnęła zgodę, na której opiera się przetwarzanie zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a), i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania;
-
osoba, której dane dotyczą, wnosi sprzeciw na mocy art. 21 ust. 1 RODO wobec przetwarzania i nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania lub osoba, której dane dotyczą, wnosi sprzeciw na mocy art. 21 ust. 2 RODO wobec przetwarzania;
-
dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem;
-
dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie państwa członkowskiego, któremu podlega Administrator;
-
art. 18 RODO „Prawo do ograniczenia przetwarzania” prawo do wstrzymania przetwarzania danych na warunkach wskazanych w obowiązujących przepisach prawa;
-
art. 20 RODO „Prawo do przenoszenia danych” – prawo do przeniesienia danych do innego konkretnie wskazanego przez podmiot danych Administratora – w przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a i b RODO oraz w sposób zautomatyzowany;
-
art. 21 RODO „Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych”– w przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora art. 6 ust. 1 lit. f RODO – jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego;
-
prawo do wycofania zgody uprzednio wyrażonej na przetwarzanie danych w celach marketingowych oraz na określoną ścieżkę kontaktu, jednakże wycofanie zgody nie wpływa na ważność i zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem;
-
prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo, iż przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy RODO.
-
ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH
Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być:
-
podmioty przetwarzające dane osobowe na zlecenie Administratora m.in. dostarczające i wspierające systemy informatyczne wykorzystywane na potrzeby prowadzenia serwisu https://kamhome.pl/;
-
podmioty, świadczące usługi związane z bieżącą działalnością Administratora m.in. kancelarie prawne, biuro rachunkowe;
-
podwykonawcy Administratora;
-
Towarzystwa ubezpieczeniowe – w zakresie i celu niezbędnym do ustalenia zdarzenia i wypłaty odszkodowania;
-
podmioty, którym Administrator ma obowiązek przekazać dane na gruncie obowiązujących przepisów prawa np. Urzędy Skarbowe, Sąd, Prokuratura;
-
banki – w celu realizacji rozliczeń finansowych.
Zapewniamy, iż Odbiorcami Państwa danych osobowych są podmioty zapewniające nie mniejszy poziom bezpieczeństwa danych osobowych, jaką określa niniejsza Polityka.
-
PRZEKAZYWANIE DANYCH POZA EOG
Państwa dane osobowe będą przekazywane do podmiotów mających siedzibę poza EOG w zakresie korzystania przez nas z narzędzi analitycznych:
-
Google Analytics.
W ww. przypadkach, o ile dochodzi do transferu danych osobowych zadbaliśmy o zapewnienie podstawy prawnej oraz odpowiedniego poziomu zabezpieczenia danych, gwarantując spełnienie warunków określonych w rozdziale V RODO. Podmiot udostępniający wymienione narzędzie przystąpił do programu Data Privacy Framework i zapewnia odpowiedni stopień bezpieczeństwa.
-
PROFILOWANIE
Państwa dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
-
SERWISY SPOŁECZNOŚCIOWE
Prowadzimy profil KAMHome w ramach serwisu społecznościowego Facebook.
Korzystamy z usług oferowanych przez Meta, w związku z czym pozyskujemy dane osobowe bezpośrednio od użytkowników Serwisu, częściowo zaś z profili użytkowników w portalu społecznościowym, wskazanym wyżej:
-
w zakresie, w jakim pozyskujemy dane bezpośrednio od Użytkowników, podanie danych osobowych jest dobrowolne, a brak ich podania nie wywołuje żadnych skutków dla podmiotu danych. Użytkownik może korzystać z Serwisu nie podając żadnych danych osobowych i pozostając przez cały czas anonimowym;
-
w zakresie, w jakim pozyskujemy dane Użytkowników z profili użytkowników w serwisie społecznościowym Facebook, ujawnieniu będą podlegały dane o użytkownikach w formie anonimowych zestawień statystycznych, przygotowywanych przez Facebook
Zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności portalu: